lördag 28 april 2012

Hej

Imorgon är det min bloggdag hos Tonic studio svenska blogg.

Här kommer ett inlägg som jag hade där den 22 januari.
Srappa lugnt!!

"
Hej

Eftersom jag kört med samma stans tre veckor i rad, så tycker jag att det är dags satt variera sig lite. Därför tar jag den andra stansen i 880e petal-pairs box-set. Jag tycker dessutom att den passar bättre till dagens projekt. Den andra stansen som jag använt är mini paper punch flower-head-757e. Limmet kommer också från Tonics och passar perfekt till denna typ av pyssel. Hade det bara varit syrafritt så hade det varit helt perfekt Los också.

Här kommer en tips på hur man kan göra sin egen embossing-die.
OBS!   Ni gör det på EGEN RISK för jag tror inte att det går på garantin om någon maskin går sönder!
Själv använder jag en BigShot och hittills har det funkat bra.



Så här gör jag mina embossingdies.
Ta en bit  fast kartong i lagom storlek. Den ska vara botten.
Ta tunnare kartong att stansa ut blommor i. Undvik porösa kartongsorter.
Stansa ut blommor och limma fast dem på bottenkartongen. Stansa ut fler blommor och limma dit ett eller två lager ovanpå de andra blommorna, så att dien för en bra höjd på mönstret.
När limmet har torkat så är det bara att börja embossa.



På bilden ovan så syns det i vilken ordning som jag har haft till min sandwich. (Det brukar kallas det så i Amerikanska instruktionsvideos).
Jag använder en Big Shot och hur man gör med andra maskiner får någon annan klura ut. Ge gärna tips här i bloggen.
Det brunbeiga är en gummimatta som används till embossing och det ljuslila är pappret som ska embossas.



Här syns ena sidan av det färdig embossade pappret.....


...och här är den andra. Nästa vecka får ni se vad jag använt pappret till.
Ha en underbar dag
Kram MarieG"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar