måndag 23 april 2012

Oscrappigt hos Scrappaloss

 Hej
Månadens tema hos Scrappa loss är "oscrappig".
Längre ner är inläggget finns ett klippt från deras hemsida från min bloggdag. Jag hoppas att det visar på att man kan använda sina scrappsaker till annan också.

I helgen har jag varit på dt-träff med Tonic studio svenska blogg och Cili-in-papers bloggare. Jättekul att träffa de andra och att testa massa nya produkter.
Jag har inget här att blogga från träffen ännu, men jag ska fixa foton och visa vad jag gjorde för roliga grejer. De andra kommer nog också visa sina alster också.

Igår var det min blogga-dag hos Tonics studio, som vanligt på söndagar. Tur att man kan göra inlägg i förväg  ;-) när jag hade så mycket spännande att göra.

Ta gärna en titt på bloggarna och se vilka fina grejer min bloggkompisar (och jag gör). Det är en härlig blandning av stilar och tekniker.

Kram Marie


"
Hej

Månadens tema är "oscrappigt" Hmm både lätt och svårt på en gång om hur man ska tolka det. Min tolkning blev att använda mina scrapsaker, men att använda ett "oscrappigt" material.

Jag har gjort ett läderarband till min stora tjej och bara använt vanliga scrapverktyg.



"Tjockstansen" stansar lätt igen lädret. Sedan var det bara att välja vilka av blommmorna som passade bäst. För att passa hennes arm, så blev de två mindre blommorna lagom.

För att sätta ihop både armband och blomma så tog jag en brads med stor blingsten. Märker vi att bradsen kliar eller in orkar hålla ihop armbandet, så får jag förstärka med lim och lite mer läder på insidan.


Här är en bild på vilka verktyg jag använt.

Ha en bra dag
Kramar Marie
"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar