onsdag 9 maj 2012

Hej

Hinner tyvärr inte riktigt med allt jag vill. Bland annat så blir denna blogg lidande, men jag är ändå glad för att några tar sig tid att titta hit. I helgen var jag på scrapträff hos fruarna lilja fick gjort pinsamt få alster, men jag hade en trevlig helg ändå! Nu tror jag att jag är ifatt med sömn och måsten igen ;-)

Tänkte också att jag skulle hinna ikapp med det som jag bloggar hos Tonic Studio Svenska blogg varje söndag, men ...det verkar som om det blir större och större skillnad mellan inläggen.

Kul att du hittat hit!!
Kram Marie

Här kommer i alla fall ett inlägg från Tonics-bloggen

"
26/02/2012

En liten kortväska

av scrappyzzelochmat Hej
Idag kommer ett inlägg med bara en Tonics-produkt. Hur gick det till?
För mig är det nästa lika svårt, som att inte använda någon Tim Holtz product på mina alster ;-)

För att göra blomman  så stansar man först ut en bård med tonic-studios, royal-fleur-2-in-1-corner-punch-951e. Jag brukar spara spillbiten från bården för att ha på andra projekt.

Klipp sedan en cirkel med dubbelhäftande tape på.
Ta bort skyddspappret och börja vecka bården tills det en fin blomma.
Klippp eventuellt bort lite bård om det blir för mycket papper.
Klistra fast bården på cirkeln och dekorera med en brads eller bling i mitten.

Här syns väskan öppen. I mitten finns det plats för ett kort eller lite pengar.
Ha!
Jag tänkte väl att jag använt fler Tonicsprodukter. Självklart så har jag använt border-punch-system-349e för att göra bården och bigat med mini-rotary-scorer-253e.
Ha en bra dag.
Kram MarieG
"

1 kommentar: