söndag 5 februari 2012

Bloggdag hos Tonics

Hej

Idag är det min bloggdag i Tonic Studios svenska blogg. Kolla gärna i där!

Här i Göteborgsområdet är det kallt och snöar lite lätt idag, men det är inte så mycket snö som på dagens Lo. Det var mitt fösta blogginlägg hos Tonics. Fotot är från förra vintern.

"
Snöbusar
av scrappyzzelochmat

Hej
Jag hoppas att alla har haft en riktigt bra jul!
Mitt namn är Marie/MarieG/Scrappyzzelochmat och på söndagar kommer jag att ha den stora äran att blogga här på Tonic Studios.
Idag visar jag en Lo med ett foto från förra vintern. Så ser det INTE ut här på västkusten denna jul, även om vi fått se lite snö i vinter.
På fotot är mina barn som byggt en snökoja i grannens trädgård.



På Lon så har jag använt Paper Punch ”Contemporary-snowflakes”-855e (snöflinge-stans) till att göra en snöflinge-mask i något vellum-liknade papper. Pappret låg på skrivbordet och väntade på att komma till användning. Med mask, blå distress och ink blending toll så gjorde jag de  mörkblå snöflingorna.

De vita snöflingorna är utstansade ur vitt papper, blingade med en halvpärla och lite stickles.
På hörnen av fotot och en fyrkant så har jag använt hörn-stansen”Royal Fleur 2 in 1″ 951e.

För att rama in ytterligare så har jag använt vit gelpenna och en färdigköpt ram.
De vita ”splattarna” är gjorda med disress stain, picket fence. För att göra en ”splatt” : skydda omgivningen, vänd på flaskan och slå den i pappret.



Ha en fortsatt bra julhelg!
Julhälsningar MarieG
Min bloggadress: http://scrappyzzelochmat.blogspot.com/
"

Det var allt för mig just nu.
Kramar MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar