söndag 12 februari 2012

2:a inlägget hos Tonics

Hej
Idag är det min bloggdag hos Tonic Studios svenska blogg. Idag visar jag en Lo med över en meter pappersvolang.
Här kommer mitt andra inlägg hos Tonic Studios.
"
01/01/2012

Mina småkillar

av scrappyzzelochmat
Hej
Här kommer en Lo på min marsvin. Barnen säger att de är  deras, men det tycker inte jag ;-)
Även om de är bröder så är de helt olika till sättet. Den bruna, Lukas är mycket tuffare och nyfiknare än Blyger som helst ligger stilla.

Jag har valt att gör L:on lite manligare i färgval och val av dekorationer. Nej, det är inte rosor, det är kottar som syns i hörnet på fotot ;-)

Fotomatta med “utvik” är kantskuren med 251e Mini Rotary Perforator, som ger en fin perforering och rak eller vågig kant beroende på hur man “kör”den. Under utviket så har jag gjort en bård med hörn/kantstansen 804e  i vitt papper och sedan har jag kört den genom en pappers-veckare.  I hörnen så har jag girat/kantskurit för att få till okej hörn. Kottarna är gjorda med den bredare blomstansen av 880e petal pairs. Beskrivning kommer vid ett senare tillfälle.
Ha en god fortsättning på det nya året!!
Kramar MarieG

"



Ha en jättebra dag
//MarieG

1 kommentar:

  1. Hej Marie!
    Hittade din blogg. Vad fina alster du gör!
    Kram Mia från cirkusen...

    SvaraRadera