söndag 16 december 2012

Hej

Idag bloggar jag hos Tonic Sudio Svenska blogg. Följ länken så ser ni dagens inlägg.

Här nedanför är förra veckans inlägg.
Det är en godisstrut som är gjord på Gråboträffen och fick ett fint pris från Scrap och Hobby. Tack för att ni röstade på min strut och för det fina priset. Tack!

------------------------------------------------------------------------

En strut för julgodis av scrappyzzelochmat 
   
Hej
Hur har ni det med julförberedelserna?
Jag försöker välja att göra det som jag tycker är skoj och sedan förenkla eller hoppa över det övriga. Det går hyfsat bra ;-)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Här har jag i alla fall gjort en godisstrut som går/bör hänga.
Som bas skar jag till en kvadrat på 22*22 cm med min e619 Tonic Studios Super Trimmer.

Ena kanten stansades med e174 Tonic Studios Simplicity Geared Pattern Punches – Daisy Border 2.
Är man smart så chalk man kanten nu. Det var inte jag :-(

Sedan är det” bara” att forma till en snygg strut, limma och dekorera.

Snöflingan är gjord med e090 Tonic Studios Paper Punch -Medium ´Contemporary Snowflake´. På den så ligger det ett lager ”snö” med en halvpärla i mitten. Jag brukar göra några flingor extra, när jag ändå håller på. Bra att ha liggandes.

Guldfärgen som finns på bandet är Lumiere Metallic Acrylic Paint och stämpeln är färglagd med Gelatos.
.
.
Det var allt idag från ett snöigt och juligt Göteborg.
Kram MarieG

1 kommentar:

  1. Wow så snyggt! Gillar jättemkt! Har du "bara"! snott ihop en strut alltså? Mkt läckert!

    SvaraRadera