lördag 31 mars 2012

Imorgon bloggar jag för Tonic Studio Svenska blogg

Hej
Imorgon så bloggar jag för Tonic Studio. 
Kolla gärna in där och kolla vad som finns där.
Nedan är mitt tredje inlägg där. Ligger liiiite efter här med att visa vad jag bloggar på andra ställen.

Ha en fortsatt bra dag. Här i göteborgstarkten så har vi varrierande väder. Idag har det varit molningt, soligt kallt och blåsig. Vi har till och med fått några få snöflingor. Jag såg en som landede på marken

Kram MarieG
 
15/01/2012

Aj då…

av scrappyzzelochmat Aj då ….
…här kommer samma punch för tredje veckan i rad. Då förstår ni hur mycket jag tycker om den, men i nästa veckas inlägg ska den inte vara med (hoppas jag).I  förra veckan visade jag hur man gör kottar med den.

I dagen Lo har jag bara använd en punch, men då gjorde jag också 24 blommor med den.  Tyckte att 25 blommor skulle bli lite överdrivet ;-) . Punchen som jag använt är den bredare från Petal Pairs-setet, 880e. Alla blomblad är formade med hjälp av tumnageln på ena handen och tumme och pekfinger på den andra. Efter några blommor så får man upp farten.
Jag började med Lon på en träff, där en uppgift var att man skulle scrappa platt. Tyckte att allt gick bra, tills det var dags för inlämning och man skulle scrappa ett platt KORT, alltså ingen Lo. Jag måste läsa lite mer noggrant och inte bara kasta mig in i nästa scrap-projekt ;-)

När jag kollade på Lo dagen därpå så tyckte jag att något saknades och satte dit blommorna och bling-stenarna. Bakgrunden är först maskad och mistad med röd mist. Sedan har jag maskat med punchinella och “spacklat” med akrylfärg. De stora textstämplarna kommer från You Do.
Vi ses nästa vecka
MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar