torsdag 22 december 2011

Risotto

Hej
För andra kvällen i rad kan jag inte ladda upp bilder på bloggen. Hmm ....timar jag mina uppladdningar samtidigt som alla andra?

Här kommer i alla fall ett recept på risotton som vi åt idag. Gott tyckte hela familjen, så nu skriver jag ner receptet innan jag glömmer av det.

Risotto ca 6 port.
Börja med att koka upp några liter vatten.
Tärna en gul lök.
Fräs den i olja i en stor stekpanna eller kastrull.
I med två hackade vitlöksklyftor.
I med 5 dl risottoris.
Späd med lite vatten.
I med två buljongtärningar och svartpeppar.
I med en burk krossade tomater i omgångar.
Späd med kokande vatten när det behövs.
Häll på två dl vitt vin.

När riset är lagom al dente, så blanda i 2 dl riven ost, gärna stark.
Smaka av med salt och peppar.

Vi åt stekt fläskfile, sås och sallad till.
Smaklig måltid

Vi ses en annan dag.
Kram MarieG

2 kommentarer:

  1. Har själv också haft svårt att ladda upp bilder de senaste veckorna. Ibland får jag prova flera gånger innan den kommer upp...

    God Jul till dig!

    SvaraRadera