torsdag 24 november 2011

Bloggat hos Scrappaloss

Hej

Nu är det verkligen mörkt ute på kvällar och även på dagarna! men nu är det mindre än en månad kvar tills det blir ljusare igen :-) Fördelen är väl man man scrappa utan dåligt samvete, för att man inte är ute i det fina vädret.


I måndags var det min tur att blogga hos scrappa loss. Inlägget syns nedan

Ha det bäst

//MarieG

"måndagen den 21:e november 2011

Choklad till far

Hej
Idag är det min tur, Marie att blogga.

Det är inte länge sedan det var fars dag.
Här har jag altrat ett chokladkaksfodral med en liten hälsning på. Jag har medvetet valt att inte sätta dit några blommor, även om det var lite frestande ;-)

Motivet är en stämpel som jag köpte på Partillemässan tidigare i höstas. Pinsamt.... men jag kommer inte ihåg vem som tillverkat den. Stämpelmattan är guldfärgad wellpapp. Papprena är från spill-lådan. Hmm, undrar varför det blir mer papper där, jag som är sååå duktig att använda spillbitar. Texten är skriven för hand och chalkad i kanterna. Några svarta blingstenar i hörnen förstärker det manliga intrycket.

Till en tvåhundra grams chokladkaka behövs ett helt cardstock. Ett vanligt A4 räckte inte. Det blev bara lite spillbitar på kortsidorna som behövde skäras bort.
På bilden ovan syns det hur basen är gjord. Det är bäst att mäta på just den chokladkakan som ska användas. Jag tror inte att det finns några standardmått för chokladkakor ;-)
När basen är klar så är det bara att dekorera efter tycke och smak.
"

1 kommentar: