lördag 28 september 2013

6:e inlägget ..Lo på en ros

 
...nu var det dags för en bingorad.
 
 
Det är alltid lite trixigt om vilken rad som man ska välja, men tillslut så valde jag;
  • utstansade saker - kortet, blomblad, rosorna, textlappen
  • tillverka något eget - rosorna och rosetterna
  • rosetter minst 2 - det finns två rosa
  • bling minst 5 - det finns två swirvlar
 
Rosen är en New Dawn. Utan för min mormor så har det vuxit en New Dawn redan när de flyttade dit runt 1950. I min brudbukett så hade jag med några rosor från den rosen. Nu har jag en planterat en egen nedanför altanen och det är den som är fotad och scrappad.
 
 
Mönsterpappret är från Prima. Rosorna är gjorda med en Marianne die och spillpapper. Spetsen från Inkido.
 
Kramar Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar