söndag 19 augusti 2012

Bloggat hos ScrappaLoss

I förra vecka så bloggade jag detta inlägget hos ScrappaLoss

Se nedan:
--------------------------------------------------------------------------------------------

fredagen den 10:e augusti 2012

Mini album av toarullar

Hej

Månadens tema är ju minnen och minialbum. Jag har äntligen gjort ett mini-album av toa-rullar. För några år sedan så var det jättepopis, men då blev det inte av. Albummet kommer att sparas. Det kommer bli kul att se hur önskningarna ändras sig när barnen blir större.



För attt göra albummet, så tar man ett lämpligt antal toa-rullar och plattar till.
Jag har målar kanterna med gesso, chalkat lite och sedan tagit papper från den växande spillbits-högen till att klä sidorna med. Men det är upp till var och en hur man gör. Mitt album är ihop-bundet med hjälp av en BIA.
 
För att albumet inte ska preta förmycket så sitter det fast ett band med brads som man kan knyta runt albummet.
 
Så här ser första sidan ut utan band. Jag har slipat lite på paket-bradsen  för att den ska bli lite sliten. Siffrorna har fått lite fejksnö på sig.




På sidorna i albummet så är det stämplat olika julfraser.


För att texten ska synas bättre på det röda så har jag embossat texten.
 
Hm, det fick bli ett julmotiv också. Jultexterna räckte inte ;-)


På tagsen så finns det plats att skriva vad man önskar sig och räcker inte tagsen till, så få plats med flera tags i varje rulle.


På "framsidan" av tagsen, så har jag stämplat lite motiv och texter.
Banden är fästa med häftklamrar eller med juliga brads.

Ha en jättebra dag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar