måndag 26 december 2011

HooHoo God-Jul

Hej

Det har inte funkat så bra för mig att ladda upp bilder. Idag gör jag ett nytt försök, annars för jag nog flytta bloggen. En scrappblogg utan bilder, är ju ingen ide att ha! Detta kort har jag försökt att blogga sedan i måndags förra veckan.

Här kommer i alla fall ett annorlunda julkort i form av en av en uggla med staffli-vikning. Kortet är gjort på Scrap och Hobbys mara och uppgiften vara att göra ett orange julkort med en uggla på. Min uggla var i alla fall störst, även om den inte var snyggast ;-)


Runt halsen så fick den en svart halsduk av spets och en metall-tag med en god-jul-hälsning.
Snöflingan är från en Tonic Studios stans.


Ugglan är målad med tuschpenna och utspädd akrylfärg. Två stor bling-stenar fick bli ögon.

Vikningen är en vanlig stafflivikning, min första faktiskt, så kortet blir platt när man viker ihop det.


Ha en god jul i efterskott
Kram MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar