onsdag 10 augusti 2011

Köttfärsgratäng med tomat och vitlök

Hej

Här kommer ett recept på en köttfärsgratäng som jag gjorde för några dagar sedan, när vi hade gäster. Tycker att det blev bra så för att inte glömma hur jag gjorde, så skriver jag ner receptet här. Naturligtvis åt vi upp det den, innan jag hann fota ;-)

Köttfärsgratäng:
cirka 12 portionen
225 grader

Blanda:
en burk med tomatkross
2 dl havregryn
2 msk oregano
peppar och salt
6 klyftor pressade klyftor vitlök
2 stora tärnade gula lök
2 ägg
i en stor bunke (jag tog 10 liters kastrullen, okej det var att ta i, men den var framme)

Olja en stor form

Skär två STORA lökar i tärningar
Blanda ner cirka 1,5 kg köttfärs och lök i det andra. Häll blandningen i ugnsformen och grädda tills det är genomstekt.

Servera med tex. klyftpotatis, sallad, oliver, feta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar