lördag 5 februari 2011

Grattis-kort med muffinsstämpel


Hej

Tiden räcker inte riktigt till allt som jag vill göra. I tisdag bloggade jag för Creativica och först nu har jag hinner jag lägga ut det på min egen blogg. Okej då, jag valde att göra några utmaningar istället för att blogga ;-)
Idag blir det nog inte så mycket pysslat, om man inte räknar med sömnad av madrass-överdrag, kudd-fodral och liknande till min stora tjejs rum. Det kommer nog bli många långa raka sömmar...men först ska scrap-prylarna bort från skrivbordet så att jag kommer åt symaskinen.


Grattiskort för Creativica

Muffinsen och de söta djuren är färglagda med makers. Papperna som jag har använt är Frosted, Colored Winter, båda sidorna och Bo Bynny Love Bandit Stripe.

Spetsen är fastsatt med dubbehäftande tape, som jag först tapeat på kortet och sedan veckat och tryckt fast. För att få bradsen som jag ville ha dem, så slipade jag först men ett sandpapper och sedan duttade jag lite med en brun stämpel. Kanterna revs och smutsade med distressdynor och Ink blending tool. Texten är skriven med brun kalligrafi-penna. Lite Pearl maker och Stickles fick avsluta kortet.http://creativica.wordpress.com/2011/02/01/grattis-kort-med-muffinsstampel/

Vi ses en annan dag

MarieG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar