söndag 2 januari 2011

Ljus med stämplar

Hej
Jag har också dekorerat ljus med stämplar. Detta ljus gav jag bort på nyår till en tjej som älskar fjärilar. Stämplarna är från Inkido och kortmakaren. Här har jag stämplat med distresser på servetter och bara använt mig av ett servettlager. Det verkar inte spela så stor roll vilken stämpeldyna man använder sig av. Servetten har jag sedan nålat fast och värmt fast med hårtork. Man ser när stearinet smälter i servetten. På vissa ställen kan man behöva peta lite för att det ska fästa. Det är dock viktigt att inte lägga ljuset på skrivbordet för värmen smälter ljuset underifrån. Sedan är det bara till att dekorera.
Hur fungera trycket när man har ljuset tänt? Vet inte, men jag har varnat dem som har fått ljus från mig, att ha det under uppsikt och det har man ju ändå ;-)
God fortsättning
Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar