onsdag 29 december 2010

En julkorg



Hej

Här kommer bilder på en korg som jag gjort och gett bort under julhelgen. Ligger lite efter med vad jag scrappar och vad som visas på bloggen. Hinner sällan fota och skapa samma dag;-)

För att ge korgen lite slitet utseende har jag använt mej av crackle-paint i ljusbrunt och guld. Den stora rosen är sammansatt av lösa blomblad som jag köpt i Kiel på en scrapkryss i Arkivets regi. Rosen är sammansatt med häftapparat och sprayad med svart färg. Ängeln är färglagd med distresser och pearl-maker på baksidan av mönstrad card stock. Card stocken suger åt sig färgen snabbare en akvarellpappper men ett (hemligt;-) tips är att blanda färgen med vatten och bygga upp färgen i flera lager.

Vi ses en annan dag och lämna gärna kommentarer för då blir jag jätteglad.
Sov gott
Marie

1 kommentar:

  1. Vilken fin korg. Du är så kreativ.
    Gott Nytt År önskar jag dig
    Kram Eva-Lena

    SvaraRadera